H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Ezúton is szeretnénk gratulálni Bardi Anna 11.C osztályos tanulónak, az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny döntőjében elért 10. helyezéséért, amellyel a továbbtanuláshoz 100 pontot szerzett a majdani felsőfokú tanulmányaihoz.
Szia Anna, mesélnél magadról néhány szót?
Szia! A 11. C-be járok, ami azt jelenti, hogy nulladik osztályban intenzíven tanultam a német nyelvet, így a negyedik év után pár tantárgyat már németül kell elsajátítanom, ilyen például a töri vagy a földrajz. Néhanapján, ha időm engedi, regényeket írok. Másik nagy szerelmem a nyelvtanulás, ha tehetem, autodidakta módon foglalkozom vele.
Nyolcadik után miért pont a Kossuth gimire esett a választásod?
Főként a nyelvtanulás vonzott. A nyílt tanórákon lehetőségem kínálkozott az iskola vérkeringésébe kerülni, így betekintést nyerhettem a kerettantervbe is, ami nagyon megfogott. Mint említettem most a német két tannyelvű osztályba járok. Ez a nyelv mindig is érdekelt, szóval úgy voltam vele, hogy miért is ne, kipróbálom magam benne. Röviden így kerültem az iskolába.
Hogyan kerültél kapcsolatba az OKTV versennyel és miért akartál elindulni a versenyen?
Már általános iskolában is imádtam az irodalmat. Sokszor indultam kerületi szavaló versenyeken, bár nem igazán értem el sikereket. Mikor lehetőségem nyílt, hogy részt vegyek egy ilyen neves versenyen, fantasztikusan éreztem magam. Maximalista vagyok, szeretem minél több dologban megmérettetni magam.
Ki segített a felkészülésben?
Tavaly indultam az iskolai balladamondó versenyen, Arany János: Ágnes asszony című művével. A verseny után szóba elegyedtünk Takaró tanárnővel és megemlítettem, hogy szívesen indulnék magyar irodalomból az OKTV vetélkedőn. Rögtön felajánlotta segítségét a felkészítéshez, így hozott össze minket a sors.
Miután világossá vált, hogy indulsz a versenyen, hogyan kezdtétek a felkészülést?
Az idén érettségizett Sprenger Zsófival közösen kezdtük az év elejétől, heti rendszerességgel találkoztunk. A verseny első része standard irodalomtudást igényelt, így csak ismételtünk. Párhuzamosan tanultam az órákon használt Pethőné Nagy Csilla, valamint kiegészítésként Munkácsy Károly Színes Irodalom könyvéből. Néha az okozott nehézséget, hogy előre kellett tanulnom. Elég nagy szövegismeretre tettem szert, mivel rengeteg szöveggyűjteményt böngésztem végig. Nagyon élveztem a közös munkát, szerencsére megvolt közöttünk az összhang.
Hogyan zajlottak a verseny egyes fordulói?
Az első fordulót novemberben, itt az iskolában írtam. Örültem mikor továbbjutottam, bár sejtettem, hogy sok munka vár rám.
Mikor megtudtad, hogy bent vagy a második fordulóban, hogyan folyattad a felkészülést?
Az előző évek tapasztalatai alapján tudtam, hogy esszéírás a feladat. Szóval ebben az időszakban főleg forrásanyagokat gyűjtöttünk, ilyen volt például a színháztörténet. Sajnos volt, mikor az információk eltértek egymástól, így össze kellett vetnem őket. Előfordult, hogy a netet hívtam segítségül, a rengeteg könyvtárlátogatás mellett. A második fordulót a „Fazekasban” írtam februárban. A versenyen négy téma közül lehetett választanom. Számomra a legegyszerűbbnek az Antik komédia tűnt, mivel előzetesen összeállítottam az elemző esszé prototípusát. Nem hittem volna, hogy sikerülhet. Legnagyobb meglepetésemre bekerültem a harmadik fordulóba is.
Ekkor már biztos kimerültél, ennek ellenére folyattad a készülést… Hogyan élted meg?
Nekem ez a rész bizonyult a legnehezebbnek, mivel az esszémet kellett megvédenem egy 10 fős bizottság előtt. Talán ebben az időben olvastam a legtöbbet, ami nem jelentett problémát, mivel számomra az olvasás kikapcsolódás. Plautus egyik drámáját, csak angolul találtam, ez egy kicsit megnehezítette a dolgom, de legalább fejleszteni tudtam angoltudásomat. Úgy tűnt, hogy a zsűrinek imponált, hogy az én dolgozatom, olyan információkat is tartalmazott, melyek csak idegen nyelvű forrásokból származhattak. Ez számomra előnyt jelentett a többiekkel szemben.
A versenyre való felkészülés, nem hátráltatta az iskolában nyújtott teljesítményedet?
Szerencsére nem, mivel nagyon könnyen tanulok, minden órán odafigyelek, szóval az otthoni tanulást hamar be szoktam fejezni. Könnyen be tudtam illeszteni a napirendembe. 2-3 naponta ültem le és foglalkoztam az anyagokkal, másfél - két órát.
Számítottál rá, hogy a döntőig fogsz menetelni?
Álmodni sem mertem, hogy a legjobbak közé kerülhetek. Pár nappal a verseny után, Takaró tanárnő telefonon értesített az eredményről. Mikor megtudtam, hogy 10. helyezést értem el, leírhatatlan érzés fogott el. Tanárnő támogatása nélkül ez nem sikerülhetett volna, ezért hálás vagyok neki és szeretnék köszönetet mondani a rengeteg segítségért.
Az elért siker okán felbuzdulva, szeretnél jövőre is indulni?
Hát, a következő évben nagyon elfoglalt leszek, még nem tudom pontosan hogyan fog alakulni, ez a jövő.
Későbbiekben is irodalommal szeretnél foglalkozni?
Nagyon szeretem az irodalmat, de nem abba az irányba szándékozom továbbtanulni. Kreatív embernek tartom magam, szívesen írok regényeket is. Örülnék neki, ha valamikor ezzel foglalkozhatnék, de jelen esetben inkább anglisztika felé húz a szívem, ami kapcsolódik az angol irodalom egy kis részéhez. Shakespeare: Szentivánéji álom a kedvenceim közé tartozik.
Még egyszer szeretnék gratulálni ehhez az eredményhez. Az iskolaközösség nevében mondhatom, hogy büszkék vagyunk rád és a továbbiakban is sok szerencsét kívánunk céljaid megvalósításához!
Bejelentkezés
Legfrissebb híreink
Ebédbefizetés
Simon Ágnes
+36-20-852-8621
H-P 8:00-16:00-ig
Email: ebed.klg@gmail.com
Alapítványi támogatás
Sacculus Ludovici Alapítvány
Rendelkezés az adó 1 %-áról alapítványunk javára
Adószám:
19672689-1-43
Bankszámlaszám:
11720001-20112024-00000000